Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Persekolahan Tahun 2018

Assalamualaikum..

Apa khabar semua.. harap sihatlah hendaknya.. selamat tahun baru 2018.. azam? biarlah simpan dalam hati... ahaks..

Hampir 3 bulan tak update blog.. ngeh3.. malas betul nak update walaupun ada cerita.. ada masa free nanti aku updatelah balik mana yang tak berupdate.. kira backdated lah yer.. aku sibuk sket dengan sistem baru.. sistem baru tu dah launch 2hb aritu.. tu pun baru first module.. ada banyak lagi modul yang belum di develop.. pening ok.. satu module tu pun dah tahap cipan kami kejar due date.. satu module ni macam satu sistem tau.. pengsan.. lanni kami sibuk nak siapkan module admin.. hampir 90% siap.. kalau outsource kat vendor bleh kaya wooooo...

Berbalik pada topik..

Tahun ni si kakak dah Ting. 2, si abang dah Tahun 3.. si adik dah sekolah tadika.. yang paling mencabar si adiklah.. nak suaikan diri dengan sekolah baru.. berkenalan dengan ramai kawan.. compare sebelum ni dengan pengasuh hanya 3 orang jerk kawan..

anak2 happy nak kesekolah.. seronok nak jumpa kawan lah tue ya..

Awal tahun aku dah standby cuti 2 hari.. kononnya nak tengok Arissa kat tadika.. hmmm.. demam pulak makcik kenit tu.. seminggu ok dia demam.. tonsil bengkak dan merah2.. aduhai.. dr pulak bagi ubat antibiotik yang dia tak pernah makan.. haaa.. hadaplah sampai habis.. tapi demam tak kebah2.. sib baik sebelum aku start nak bagi antibiotik baru.. suhu dia turun ke paras normal.. alhamdulillah.. tak sanggup nak bagi anak telan banyak sangat antibiotik..



So, Arissa masuk ke sekolah selepas seminggu sesi persekolahan bermula.. alhamdulillah dia tak meragam dan tak menangis masa nak pergi sekolah.. sangat eksaited ok.. cuma bila balik tu muka dia sedih yang amat.. bila aku tanya katanya cikgu marah.. alololo.. sian..

muka ceria..

muka sedih.. 

Eksaited si bongsu nak sekolah.. mama sanggup beli sandle comel walaupun boleh jerk nak deko sendiri.. ngeh3.. 

Hari ni masuk hari ke-4 kat tadika.. alhamdulillah tak menangis cuma dia susah nak bangun tidur.. malas betul dia nak mandi.. bila dah mandi.. ok lah dia.. cergas.. ceria.. seronok nak pergi sekolah.. teringat masa Amiera kecik2.. jenuh.. dikepitnya aku tak nak gi sekolah.. aduhaiiii.. rasa sedih nak tinggalkan dia.. Fateh pun sama.. ikut mood.. tapi masa Fateh en suami yang uruskan dia.. confirm pening pale ngan karenah Fateh.. hahahahha.. semua tu kenangan yang tak dapat diulang kembali..

Cerita mengenai si kakak pula.. tahun ni kakak jadi Pengawas sekolah.. bagus juga dia kena lantik jadi pengawas supaya dia berani sket.. aku nak dia ada self-confident.. pendiam dan pemalu sangat.. ikut sapa lah agaknya tu... hahahhaa... alhamdulillah juga kakak naik kelas.. so, aku nak dia bersaing dengan kawan2 yang baru ni..

Cerita mengenai si abang pula.. haishhh.. susahnya nak didik anak lelaki ni.. kalau belum matang tu.. tak habis2 dengan dunia dia.. tengok TV.. main game.. ada jerk alasan dia.. aduhaiiii.. kadang2 hilang sabar jugak aku dibuatnya..

Semoga anak2 anugerah Allah ni mendapat kejayaan dunia dan akhirat.. aamiin..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah