Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Happy 3rd Birthday Arissa

Assalamualaikum..

Sabtu lepas.. hari ulang tahun kelahiran Arissa yang ke 3 tahun.. semoga anak mama yang comel lote ni menjadi srikandi solehah.. penyejuk hati mama dan papa.. sentiasa di dalam rahmat dan dilindungiNya.. dilimpahi kesihatan, umur dan rezeki yang berpanjangan.. dianugerahkan kecerdikan, kebijaksanaan dan kesejahteraan hidup yang berkekalan..

Nak buat makan2 aku tak larat dah nak handle.. letih.. dah tua2 ni aku mudah letih..

So, aku cuma buat kek dan raikan sesimple yang mungkin..

Nak buat kek tu pun pening nak deco.. kalau setakat buat kek coklat.. tuang ganache atas kek tu.. pastu suruh Arissa potong.. ko rasa apa perasaan dia.. mesti dia pelik.. potong kek yg coklat kehitaman tu.. hahahahha...

So, nak bagi hati anak2 kita ni ceria.. kita deko lah sket.. tak cantik pun takpe.. yg penting ado.. hahahaha.. nak lagi cantik beli jerlah kan.. tapi aku rasa rugi kalau beli sebab anak2 aku ni bukannya suka makan krim kat atas kek.. lainlah kalau kita nak sambut birthday kat taska or tadika.. bolehlah nak order yang cantik2.. tapi kalau terror design.. homemade jerlah kannn..

Nak buat kek ni sangat mencabar ok.. sebab si kecik ni tak mau tido.. sebelum aku start deco.. bila dia nampak kek yg dah masak.. dia nak makan kek.. aku cakap kat dia ni utk kawan papa.. so, dia faham.. time nak deco lak.. bergegar2 meja dibuatnya.. ada jerk nak diperhati.. tangan pulak tak duduk diam.. ada saja nak usik..

Bila deko dah lain macam rupanya.. nak2 pulak nampak muka dia ada sekali.. sah2 lah dia tau tu kek dia.. apa lagi.. lebarlah senyum dia.. kek Icha.. kek Icha.. katanya..

Perangai Arissa ni lain sket.. suka belek album kat rumah tu.. naik lunyai dikerjakannya.. pantang nampak gambar kek kakak or abang dia.. mesti nyanyi lagu Happy Birthday.. takde pelat langsung.. bersungguh2 nyanyi.. dan kalau nampak gambar aku berkepit dengan kakak or abang dia.. hmmm.. memang marahlah dia.. jeles..

berbekalkan ilmu yang cetek dan kelengkapan yang kurang.. maka.. inilah hasilnya.. ngeh3.. pukul 2 pagi baru selesai mengemas.. asalnya nak mendeko lagi.. konon nak lakar rumah Dwarf.. tapi al-ngantuk.. mood pun dah hilang..

asalnya nak buat tema Didi & Friends.. tapi tak jumpa figurine nak letak atas kek.. mungkin tahun depan boleh buat kot.. itupun kalau Arissa minat lagi.. 

banggalah tu.. 

happy birthday Arissa!!

suka sangat senyum muka nyonya..

baju pinjam kakak dia punya.. turun temurun.. jimat.. jimat..

dah 3 tahun.. uwaaa.. kejapnya masa.. 

 waaa.. syok ya dapat hadiah dari papa.. 

L O V E   u   D E A R

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah