Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Masak-masak katanya..

Sabtu baru2 ni.. adik aku nak datang.. katanya nak bawak mak abah aku sekali...

So, hari sebelum tu.. Jumaat lepas.. aku bawak anak2 pi Alamanda.. shopping barang2 sket.. konon nak masaklah sket kan.. takkan nak jamu biskut jerk.. dahlah biskut aku tu tinggal 2 jenis jerk.. angkut dua orang anak2 aku... aduiiii... susah tul takde en hubby.. dahlah bawak pulus cukup2 jerk.. kalau boleh semua diorang nak.. tensi aku...

Jumaat malam tu.. aku kukus puding roti walaupun dalam keadaan letih.. aku ni cepat nau letih.. almaklumlah dah tua2 ni kan..

Esoknya.. dalam keadaan malas bangun pagi... rasa nak tidur jerk lama2.. hehehhe.. pantang hari cuti... aku kemas2 rumah dulu.. huhuu.. dah kul 12 lebih baru sibuk nak ke dapur.. pastu mulalah aku kalut.. sib baik adik aku datang lewat... blehlah wat slow2..

So, juadah hari tu aku cuma masak nasi hujan panas, ayam masak merah, dalca dan jelatah.. hidanglah ngan kek2 dan puding roti bersos kastard.. takdelah banyak jenis aku masak.. janji ado..

tuan rumah baru nak start makan..

Pastu adik aku call.. katanya diorang datang tanpa mak abah aku... hmmm.. nasi banyak2 tu sapa nak makan?? aduiiii.. last2 aku jemput kawan2 sekitar.. bila dah jemput.. rasa tak syok pulaks makan nasi jerk.. kul 4 lebih tu aku masak spaghetti.. adalah backup sket..

Alhamdulillah.. solosai.. tq pada yang sudi hadir.. jemputan mengejut tanpa ada planning apa2.. yang tak datang tu kira takde rezeki laaa.. pada yang tak berjemput.. sorry banyak2 sebab makanan terhad.. memang tahun ni aku tak buat open house.. insyaAllah.. taun depan kalau dapat bonus sebulan.. bolehlah aku buat open house... ngeh3..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah